Review: Axe haarverzorgingsproducten

vrijdag, januari 20, 2012


We kennen allemaal de televisiereclames van Axe. In de reclames worden de producten van Axe neergezet als een verleidingsmiddel dat mannen aantrekkelijk en onweerstaanbaar maakt voor vrouwen, een begrip dat door Axe omgedoopt is tot het Axe-effect. Onder deze naam werd onder meer deodorant, douchegel en parfum verkocht. Axe heeft hun assortiment uitgebreid met een compleet nieuwe haarlijn, bestaande uit vijf verschillende shampoos en vier stylingproducten die het haar verleidelijk in model houden.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik voorheen nog nooit zelf een product van Axe heb gekocht. De deo-lijn sprak mij niet echt aan, maar op de een of ander manier moest ik de nieuwe haarverzorgingsproducten van Axe proberen en om eerlijk te zijn ben ik erg verrast.


De nieuwe Axe shampoos speciaal voor mannen bevat 300ml en kost €4.49. De nieuwe haarlijn bestaat uit 2-in-1, Anti Dandruff, Cool Menthol, Intense Clean en de Just Clean. Ik heb de 2-in-1 en de Just Clean getest.

Dual 2-in-1 is een combinatie van shampoo en conditioner en ruikt lekker tropisch en is bedoeld voor onhandelbaar haar. De Ready Just Clean heeft een frisse, mannelijke geur en is bedoeld voor normaal haar.  Volgens Axe zijn alle shampoos bedoeld voor haar dat aangeraakt wil worden. En mijn haar wil altijd aangeraakt worden, een win voor Axe.


De Axe stylingsproducten met een inhoud van 75ml bestaan uit vier verschillende varianten: Clean Cut Look, Messy Look, Spiked Up Look en de Swept Over Look. Ik heb de Clean Cut Look, een matte effect wax, en de Swept Over Look, een texturising cream, getest. Net als de shampoos ruiken de producten heerlijk. De wax is lekker stevig waardoor je je haar makkelijk in model kan brengen, zonder een plakkerig gevoel. De cream is zacht en laat een subtiele glans achter op je haar.

Alle producten van Axe zijn mooi vormgegeven en hebben dezelfde mannelijke uitstraling als de deodorants en douchegels en is voorzien van een aantrekkelijke en verleidelijke geur. Ik denk dat de slogan "Get the hair that get the girls" van de nieuwe campagne zich voornamelijk berust op dat laatste: een verleidelijke geur! De producten van Axe hebben me aardig verrast en me overtuigd dat producten in een lagere prijsklasse ook uitstekend hun werk kunnen doen.




Ook benieuwd naar de nieuwe producten van Axe? Like hun facebook pagina en vraag gratis een sample aan.


You Might Also Like

0 reacties

Like us on Facebook