Mannen ijdel? Niet in Nederland

maandag, januari 10, 2011


Head & Shoulders trapt begin januari 2011 een nieuwe campagne af met ex-tennisprof Raemon Sluiter als boegbeeld. Sinds 1950 is Head & Shoulders voorloper op het gebied van hoofdhuid- en haar wetenschap, vooral als het gaat om roos. Het is daarom veilig te zeggen dat Raemon als sporter, man en vriend veel aan zijn hoofd heeft, maar in ieder geval geen roos. Head & Shoulders vroeg zich af wat Sluiter, en de andere roosvrije mannen in Europa, dan wel aan hun hoofd hebben en verrichte een grootschalig onderzoek.

Uit een onderzoek van Head & Shoulders*, waarbij ze 9.371 mannen in Europa hebben ondervraagd, blijkt dat 17% van Nederlandse mannen bij het wakker worden als eerst aan hun partner denken, 15% aan werk , 14% aan eten en maar slechts 8% procent gelijk aan sex. Blijkbaar is sex in de ochtend zo 2010...of probeerden de mannen beschaafd over te komen? Het zal toch niet zo zijn dat ze een vrouwelijk interviewer hebben gehad?

Uit het onderzoek blijkt dat 36% van de mannen vooral willen dat vrouwen denken dat zij eerlijk zijn en maar 0.9% vindt het belangrijk dat zij welvarend overkomen. Over hun haar hebben ze niks te klagen. Slecht 7% vindt zijn haar het minst aantrekkelijk, terwijl de buik met bijna 40% bovenaan het rijtje staat als meest onaantrekkelijke lichaamsdeel. Voor een leuke kapsel heb je alleen een kapper nodig, maar een strak buikje? Mannen, daar hebben we hulp bij nodig! Als jij je buik ook onaantrekkelijk vind, dan wordt het tijd dat biertje te laten staan en een gewicht op te pakken.

Binnen Europa blijken de Nederlandse mannen het minst met hun uiterlijk bezig te zijn. 19% denkt zelden na over zijn fysieke verschijning. Schijnt dat wij toch niet zo ijdel zijn dan we denken. Denk jij wel twee keer na over je look voor je je huis verlaat of sta je 20 minuten voor de spiegel? Ben jij ijdel?

*Bron: Head & Shoulders, Mensmind: A Comprehensive Study on the Secret Inner Mind of the European Man (2010)

You Might Also Like

0 reacties

Like us on Facebook